ساعت کاری: 9 صبح الی 3 بعد از ظهر

نواختن پیانو با دست مصنوعی

تاریخ ۲۶ آبان ۱۴۰۲

 نواختن پیانو با دست مصنوعی

نواختن پیانو با دست مصنوعی

در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه اندام‌های مصنوعی به وجود آمده است. اگرچه بسیاری از این اندام‌ها هنوز در مراحل آزمایشی قرار دارند، اما اندام‌های مصنوعی بیونیک در حال توسعه هستند که کاربران می‌توانند آن‌ها را با استفاده از ذهن خود کنترل کنند. این اطلاعات از گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از ScienceAlert به دست آمده است.

کنترل حرکتی مناسب برای اکثر افرادی که از دست مصنوعی استفاده می‌کنند، یک رویا بوده است. اکنون دانشمندان موسسه تکنولوژی جورجیا نوع جدیدی از اندام مصنوعی را توسعه داده‌اند که هر انگشت آن قادر به حرکت مجزا است و به سنسورهای مغزی وابسته نیست.

این ایده از همکاری تیم تحقیقاتی با یک نوازنده قطع عضو به دست آمده است. این تیم تحقیقاتی در سال 2014 نوازنده را به یک “درامر سایبورگ” تبدیل کرده بود.

پنج سال پیش، جیسون بارنز، یک موسیقیدان اهل جورجیا، دچار حادثه‌ای شد که منجر به از دست دادن دستش شد. با این وجود، او از نوازندگی دست نکشید و با چسباندن یک چوب درام به دستش، تمرین‌های فراوانی انجام داد و به یکی از ستارگان موسیقی آتلانتا تبدیل شد.

سپس، بارنز با گیل وینبرگ، متخصص رباتیک دانشگاه جورجیا، آشنا شد و وینبرگ یک دست مصنوعی با دو چوب درام برای بارنز ساخت.

با استفاده از سنسورهای الکترومیوگرافی، بارنز قادر است یکی از چوب‌های درام را با ماهیچه‌های دست خود کنترل کند و پالس‌هایی را بین دست و اندام مصنوعی خود رد و بدل کند. این دست مصنوعی دارای حالت‌های مختلفی است که با فشردن یک دکمه قابل تغییر است. چوب درام دومی نیز بسیار پیشرفته‌تر است و با موسیقی هماهنگ می‌شود، به عبارت دیگر، این دست مصنوعی دارای ذهن خود است.

حالا، وینبرگ و تیم تحقیقاتی وی یک دست مصنوعی برای بارنز طراحی کرده‌اند که قادر است هر انگشت را به صورت مجزا کنترل کند. این تکنولوژی، مبتنی بر سونوگرافی و الگوریتمی است که حرکات عضلانی را به حرکت انگشتان ترجمه می‌کند. در واقع، این دست مصنوعی با ماهیچه‌های بارنز ارتباط مستقیم دارد و به وسیله این تکنولوژی، او قادر است به‌راحتی پیانو بنوازد.

نگهداری و آماده سازی عضو قطع شده جهت قالبگیری وساخت پروتز

مشاوره رایگانمشاوره رایگان پروتز تماس با ما