ساعت کاری: 9 صبح الی 3 بعد از ظهر

آنومالی های مادرزادی دست

تاریخ ۲۶ آبان ۱۴۰۲

آنومالی های مادرزادی دست

آنومالی های مادرزادی دست

آنومالی های مادرزادی:نقص در تشکیل/جداشدن/تکامل و اسیب های داخلی رحم مثل باندهای آمنیوتیک یا رینگ های مادرزادی برروی حرکت و توانایی تاثیر می گذارند.آنومالی شانه و هومروس/آرنج/ساعد/مچ دست بسیار نادر بوده اما آثار متفاوتی در عملکرد فرد ایجاد می کند.

شایعترین آنومالی دست سین داکتیلی و پلی داکتیلی می باشند

بهترین زمان برای ترمیم انگشت شصت ماشه‌ای، طی 3 تا 6 ماه از تشخیص این مشکل است. در برخی موارد، انگشت شصت ماشه‌ای از ابتدای تولد با صدای خاصی به نام “سنسپینگ” یا درد نشان داده می‌شود، اما بیشتر مواقع به شکل یک فلکشن ثابت در مفصل انتهایی شست ظاهر می‌شود. در حالت‌های نادر، انگشت شصت ماشه‌ای ممکن است در حالت استکانش قفل شود.

پاتولوژی در ارتباط بین تاندون فلکسورپولسیس لونگروس و پولی آنولارaiشصت می باشد

علت بزرگ شدن تاندون یا کلفتی پولی که احتمالا پاتولوژی اصلی است در این مقطع توضیح داده نشده است و فقط در 10-20 درصد از موارد دوطرفه است. بروز انگشت ماشه‌ای در انگشتان دیگر نادر است و جراحی به عنوان درمان اصلی تلقی می‌شود. بعد از جراحی، با ساخت پروتز دست می‌توان تا حد زیادی ظاهر طبیعی را به دست بازگرداند. امروزه، با پیشرفت در ساخت اندام‌های مصنوعی برای ناهنجاری‌ها، تروماها و آمپوتاسیون دست و انگشت، پروتز انگشت سیلیکونی و پروتز دست سیلیکونی (که همان انگشت مصنوعی سیلیکونی و دست مصنوعی سیلیکونی هستند) کاملا شبیه به عضو اصلی انسان ساخته شده و هم‌رنگ با پوست فرد هستند. این پروتزها می‌توانند ظاهر دست را به حالت طبیعی نزدیک کنند.

تزریق کورتیزون در انگشت ماشه‌ای بی‌فایده است. در کودکانی که در سن 12 ماهگی تشخیص داده شده‌اند، ممکن است برای 6 تا 12 ماه تحت نظر قرار بگیرند و بهبود خود به خودی داشته باشند، اما این انتظار نتیجه را بدتر نمی‌کند. هرگاه در هر سنی دفورمیتی ثابت فلکشن در مفصل IP وجود داشته باشد و مفصل MP را به صورت اکستنشن محدود کند، یا در کودکی که بالای 2 سال است، عمل جراحی و آزادسازی پولی AI ضروری است.

توده ندولی تاندون نباید برداشته شود در حین عمل اگر مفصل IP نمی‌تواند بطور کامل اکستند شود. این نشانگر است که پولی AI بطور کامل آزاد نشده و نیاز به اصلاح دارد.

اندام مصنوعی

 

مشاوره رایگانمشاوره رایگان پروتز تماس با ما