ساعت کاری: 9 صبح الی 3 بعد از ظهر

انجام یک جراحی حیرت‌انگیز پیوند دست در شیراز

تاریخ ۲۶ آبان ۱۴۰۲

 انجام یک جراحی حیرت‌انگیز پیوند دست در شیراز

انجام یک جراحی حیرت‌انگیز پیوند دست در شیراز

«خبرجنوب» نوشت: یک عمل جراحی پیچیده و نادر پیوند دست طی چند مرحله در بیمارستان اردیبهشت شیراز انجام شد.

یک جراح با دستیابی به فلوشیپ و عضویت در آکادمی جراحان دست اروپا، درباره یک مورد جالب اظهاراتی داشت. یک مرد 20 ساله در شهر فسا در یک تصادف موتورسیکلتی دست راست خود را از ناحیه ساعد به طور کامل از بدن جدا کرده بود. اما به دلیل آلودگی محل قطع شدگی ناشی از برخورد با شن و ماسه‌های محیطی و همچنین به دلیل تأخیر در مراجعه به مرکز درمانی، امکان پیوند دست او با ساعد وجود نداشت.

دکتر امید لیاقت افزود: ساعد این بیمار دچار له شدگی و آلودگی شدید با شن شده بود و به همین دلیل امکان پیوند دست به ساعد میسر نبود. به منظور زنده نگه داشتن عضو و حفظ زمان طلايی برای جراحی، دست قطع شده به مچ پاي بیمار پیوند زده شد.

عضو آکادمی جراحان دست اروپا یادآور شد: پس از 10 روز که زخم ساعد ترمیم و شست و شو داده شد، دست از مچ پا به ساعد پیوند گردید و وضعیت بیمار در حال حاضر مطلوب است.

دکتر لیاقت گفت: با توجه به له شدن عصب‌های حسی حرکتی، پیوند عصب پس از انتقال دست بر روی ساعد انجام گرفت و در حال حاضر فیزیوتراپی آغاز شده و انگشتان بیمار حرکت می‌کند.

این فلوشیپ جراحی دست افزود: این جراحی پیچیده و نادر که بسیار طولانی بود، طی 6 مرحله شست و شو، پیوند عصب و پیوند پوست انجام گرفت و عضلات نیز ترمیم گردید.

اين بيمار 20 ساله نيز گفت: طي يك تصادف دچار قطعي دست شدم و به دليل وخامت اوضاع از بيمارستان جهرم به شيراز انتقال يافتم كه به دليل مشكلات موجود و شدت جراحت از حدود 2 تا 8 صبح مرحله اول جراحي به صورت پيوند دست به پا انجام گرفت.

جواد پرهون ادامه داد: پس از اين مدت هوشياري نداشتم و بعد از 10 روز پيوند دست انجام شد و در حال حاضر حركت انگشتانم مطلوب است.

با تقدیر از پزشک جراح، او گفت: طبق جست‌وجوی اینترنتی، این نوع عمل تاکنون تنها بر روی یک جوان 23 ساله در چین انجام شده است و برای من مانند یک عمل معجزه‌آسا بود که دستم را به من بازگرداند. من به پزشک خود امتنانگزارم که با تلاش مداوم خود، باعث شد سال‌های عمرم را با معلولیت سپری نکنم.

انتخاب پروتز برای افراد قطع عضو دست

مشاوره رایگانمشاوره رایگان پروتز تماس با ما